Bästa minnen del 1

Nu tänkte jag berätta om mina bästa minnen. Hela språkresan var bra men det är några saker som jag kommer komma ihåg extra mycket. 
 
Eiffeltornet:
Det låter inte så roligt men vi var ett gäng som gick upp i Eiffeltornet och när vi var klara där så gick vi igenom Paris själva. Det var något som jag tyckte var väldigt roligt då vi gick längs floden och där stannade vi på någon lekplats eller liknande. Man såg också många som tränade då de hade träningsredskap vid vissa platser längs floden. Vi stannade också och köpte nyckelringar.
 
Disneyland:
När vi ändå pratar om Paris så måste jag nämna disneyland. Tyvärr så var många attraktioner stängda när vi var där men det gjorde inget för vi gick runt och kollade sen åkte vi ett tåg som gick runt Disneyland. Vi kollade också på kortfilmer i någon bio.
 
Vågsurrfingen:
Detta är något jag aldrig kommer glömma då det är något som jag velat göra väldigt länge. Vi hade tyvärr bara fyra lektioner men det gjorde också att man inte behövde betala extremt mycket för det. Annars hade jag kunnat göra det varje dag. Får ni chansen så rekommenderar jag det
 
Graduation dinner:
Kanske tar de i lite fel ordning men vad gör de. Detta är något jag alltid kommer ihåg. Vi åt på Pizza hut vilket inte var så speciellt men när vi var klara så gick vi ner till stranden. Vi var lite uppklädda och ingen visste egentligen vad som skulle hända. Jag hade till och med klackaskor så jag hade lite problem när vi skulle på stranden. Så jag tog av mig skorna. Till stranden kom en fotograf som skulle ta fototon på oss. Vi tog både gruppfoto och "par" foto. Denna kvällen kommer jag alltid minnas.
 
Bio:
På jersey kollade vi på bio två gånger. Vi kollade på Conjuring 2 och Now you see me 2. Conjuring 2 hade jag redan sett i Sverige men jag hängde med och kollade för att jag tyckte det var en bra film. Now you see me 2 var en bra film men lite svår att förstå i början då jag inte sett ettan. Biosalongerna var ganska stora och i själva kassa rummet så fanns det bord, stolar och ett spelrum. Där spelade vi ibland kort medan vi väntade på att några andra skulle komma eller att filmen skulle börja då vi ibland var lite tidiga. 
 
 
Hoppas ni tyckte om detta inlägget, kommer ett till imorgon :)
 
https://www.sts-education.com/sweden/ls/

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0