Bästa minnen del 2

Nu tänkte jag fortsätta på det inlägget som jag skrev igår. Jag har fem till minnen som jag tänkte dela med mig av idag. Som jag sa så är detta saker som jag tyckte var lite extra bra/roliga så det är något som jag alltid kommer komma ihåg. När jag tänker tillbaka på min språkresa är det detta som jag kommer på först.
 
 
Speedboat:
Detta var något som jag inte gjort innan och tyckte det skulle bli roligt. Vi satt fem stycken på varje båt. Vi fick åka i ungefär 15 minuter vilket jag tyckte var lagom. Jag hade kunnat åka längre men då hade man fått vänta ganska länge innan alla andra hade åkt. Får ni chansen är detta något som jag tycker ni ska testa.
 
Banana boat:
Detta är också något som jag velat göra länge. Så när jag fick chansen tog jag den och jag ångrar mig inte. Bara lite för när man trillade av bananen så trillade man oftast på varandra så hade man otur så fick man någons knä i magen t.ex. Men det var inte så farlig. Man ska inte hoppa över att göra det för det är roligt. Men man hade lite ont på vissa ställen när man hoppade av och gick tillbaka. 
 
Paintball:
Detta är något som jag tror alla vill göra men vissa vågar inte. Jag var också lite rädd i början men sen när man väl var inne i det var det väldigt roligt. Vi körde fyra olika spel med olika regler vilket var roligt så man inte gjorde samma sak hela tiden. Detta kommer jag komma ihåg eftersom jag spelade paintball för första gången med mina kompisar utomlands. 
 
Bussresorna:
Detta är något som folk inte kommer förstå. Men jag kommer komma ihåg alla bussresor som vi gjort. Från och till Jersey/Paris, till surfingen och andra aktiviteter. I början tänkte man mycket vad jobbigt att åka buss igen. Men efter en timme var det rätt roligt. Man lärde känna varandra bra på bussarna dessutom satte vi igång musik och sjöng. Så vi hade väldigt roligt på våra bussresor. 
 
Hotell:
I Paris på resan dit bodde vi på ett väldigt enkelt hotell. Det var inte det finaste men vi skulle ju bara sova där. Varför jag nämner detta var för på kvällarna så gick vi in till varandra och spelade kort och kollade på film. Detta tyckte jag var roligt för vi hade bara varit med varandra i 2 dagar. Påvägen hem så bodde vi på ett finare hotell och jag och min kompis fick ett stort rum. Vi hade glömt och äta på båten så vi gick till receptionen och beställde mat med några andra. Sen satt vi och väntade och när vi ätit maten var klockan 00.30. Så vi gick upp på rummet och helt plötsligt så slutade det med att vi sov fyra personer i vårat dubbelrum.
 
Hoppas ni tyckte om detta inlägget, får se vad det blir för inlägg imorgon :)
 
https://www.sts-education.com/sweden/ls/ 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0