Dagbok: 14 Juli

 Dag 17: Torsdag 14 Juli
 
09.00 Började skolan som vanligt. Idag skulle vi redovisa våra projekt som vi hade jobbat på den tredje timmen varje dag. Jag tyckte det gick bra. 
12.00 Så hade vi redovisat klart. Det var två grupper som inte hann redovisa. Vi stannade och åt våran lunch. 
13.00 Så hade vi vår nästa aktivitet som var fritid i stan. Så vi gick runt och shoppade. 
16.20 Tog jag bussen hem. För att fixa mig inför Graduation dinner. Jag hade på mig en svart/vit klänning som jag hade köpt innan på resan, sen hade jag även ett par vita kilklackskor. 
17.35 Tog jag bussen till Liberation square.
18.00 Var vi på pizza hut. Vi hade bestämt våran mat i förväg så den kom rätt så snabbt. Jag åt pizza. När vi hade ätit klart så skulle vi skriva på olika lappar. På varje lapp stod det ett namn och man skulle då skriva något snällt om den personen. När alla hade skrivit så fick vi våra lappar och fick läsa vad folk hade skrivit. Tyckte det var en rolig idé.  
20.30 Så samlades vi utanför pizza hut för att vi skulle gå ner till stranden. Där skulle det komma en fotograf som skulle ta bilder på oss. Först tog jag och mina kompisar egna bilder. Men när fotografen kom tog jag både gruppbilder med alla svenskar och med de jag umgicks med. Jag tog även två "par" foton. 
22.00 Var det klart. Jag tyckte det var väldigt mysig och tror att fotona blev bra. Vi gick mot busstationen.
22.25 Tog jag bussen hem som vanligt. Hemma så åt vi flingor och gick sedan och la oss. 
 
En bild som min kompis tog på mig den kvällen. Det gröna i bakrunden är tång eftersom
vattnet hade dragit sig tillbaka då vi tog fotot och lämnat tången. 
 
 En bättre bild på klänningen som jag hade på mig den kvällen.
Som jag sa så köpte jag denna i Jersey. Den kommer ifrån River
Island.
 
Det var dessa skorna som jag hade på mig. Vet inte
var de kommer ifrån. 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0