Dagbok: 17 Juli

Dag 20: Söndag 17 Juli
 
09.25 Lämnade vi huset. Eftersom det var söndag idag så gick inte bussarna så tidigt så våran världmamma körde oss in. 
09.35 Var vi framme. Jag och mina kompisar tog våran sista morgonfika på costa. Sen satte vi oss på liberation square.
10.20 Började vi gå upp till Fort regent (skolan). Idag skulle det vara graduation. 
10.30 Började det. Man gick fram grupp för grupp och ledaren delade sedan ut ens betyg sen fick man en applåd och sen satte man sig. Så gjorde man men alla grupper. När alla hade fått sina betyg. Gick vi som hade varit med och köpt något till våran ledare fram. Vi gav presenten och sen förklarade vi varför vi köpte den. 
11.35 Var allt klart och då skulle vår grupp gå ner och samlas vid Liberation Square. Vi hade tidigare i veckan kommit fram till en nominering till varje person. Jag fick Hot n Cold, anledningen var att jag alltid brände mig när jag drack varmchoklad men frös nästan alltid när vi var på stranden. När det var klart så var vi några som stannade i stan för att gå i den en sista gång. Vi gick även in på pounds magic för att köpa dricka till bussen.
13.05 Tog jag bussen hem. Hemma åt vi mat och packa ner det sista. 
16.15 Åkte vi ifrån huset mot hamnen där vi skulle ta båten. Vi sa hejdå till familjen och lämnade in våra väskor. Vi skulle sitta där i nästan två timmar så vi satt och spelade kort. 
18.00 Gick vi på båten och sen lämnade den hamnen. Vi satte oss vid ett bord när vi var på båten. Där satt vi och spelade kort. När vi nästan var i hamn var vi tvunga att säga hejdå till de som åkte från Danmark och Norge.
20.50 Var vi framme i Frankrike. Vi gick in och tog våra väskor. 
21.30 Hoppade vi på en buss som skulle ta oss till vårat hotell.
22.30 Var vi framme på hotellet. Hotellet låg i Rennes. Jag och min kompis fick ett stort dubbelrum. Vi samlades sedan i vårat rum och spelade kort och satt och pratade. Vi hade inte ätit någon kvällsmat för vi glömde äta på båten. Så vi gick ner och killarna beställde mat som sedan kom till hotellet.
00.00 Kom deras mat. Så vi satt i lobyn medan de åt deras mat. Sen gick vi upp till våra rum. Vi pratade lite sen gick de andra till sina rum.
01.00 Gick vi och la oss. 
 
Bild som jag tog från båten när vi var framme
i Frankrike
 
 https://www.sts-education.com/sweden/ls/ 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0