Mina bästa tips del 1

Nu tänke jag tipsa er om mina bästa tips som är bra att veta om man ska åka på språkresa. Dessa sakerna hade jag velat veta innan jag åkte, men jag kom på de flesta efter några dagar.
 
 
 
Prata mycket
Jag har sagt detta innan men det är viktigt. Våga prata då får du mer utav resan både språligt då du lär ditt språket mer men du lär också känna andra människor lättare. Våga säger jag bara.
 
Våga vara dig själv
Låtsas inte vara någon annan för nu har du största chansen att verkligen vara dig själv. Om du inte åker med en kompis så är det ingen som känner dig. Då kan du vara dig själv för ingen vet något om dig. Så var inte någon som säger en massa saker som inte är sanna. 
 
Ha plats i mobilen
Du kommer ta mycket foton och videos i mobil eller om du har med en kamera. Så radare saker på din mobil innan du åker så du kan ta dessa bilderna och videosen. Jag tog över 1000 foton på min resa.
 
Bo i världfamilj
Detta är en personlig åsikt men jag tycker att man får mer utav en resa om du bor i en världfamilj. Du får prata språket oftare och du får även en inblick hur de lever. Jag var väldigt nöjd med att bo i världfamilj. 
 
Välj till
Har du möjligheten som jag sagt tidigare så välj till en sportaktivitet eller explorerpass. Jag tog båda för jag ville ha så mycket utav min resa som möjligt. Det fick jag också, jag gick inte en dag utan att ha gjort två stora aktiviteter som vi åkte till t.ex. banana boat och kollade på tunnlar från WWII.
 
 
Hoppas ni tyckte om detta inlägget, har ni varit på språkresa kommentera era bästa tips :)
 
https://www.sts-education.com/sweden/ls/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0