Mina bästa tips del 2

Nu kommer en del 2 på mina bästa tips
 
 
Gör din språkresa
Denna tycker jag är bland det viktigaste. Du får inte din språkresa du får en språkresa. Du får göra språkresan till din och till något som du vill minnas. Om du har en dålig inställning till någon aktivitet eller skolan så blir det inte roligt. Men gå all in med allt så får du en bra språkresa, då menar jag din inställning. Vi hade t.ex. ansiktsmålning en gång och vissa bara "jag vill inte måla i mitt ansikte" men jag tänkte "Nu ska jag måla hela mitt ansikte, varför inte jag har ju inte något att förlora på det".
 
 Gå på informationsmöte
Har du svårt att bestämma var du ska åka så tipsar jag att gå på informationsmöten. Datum och plats finns på STS hemsida. Själv gick jag i Malmö. Detta hjälpte mig att veta mer om språkresor, det hjälpte också mina föräldrar då de fick svar på sina frågor. 
 
Kolla på bloggar
Detta är också ett bra tips om du inte vet var du vill åka. Det finns många som skriver bloggar om sin resa. Så gå in på STS hemsida så hittar du bloggar från de olika destinationerna. 
 
Skriv ner
Det är roligt att veta vad ni gjorde och när ni gjorde det. Eftersom man gör så mycket på kort tid kommer man glömma bort något. Så skriv kort efter varje dag vad och när ni gjorde det. Det är också lättare att berätta vad man har gjort när man kommer hem.
 
 
Detta är mina bästa tips, hopas det hjälpte något :)
 
https://www.sts-education.com/sweden/ls/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0