Varför åka på språkresa

I detta inlägget så kommer jag skriva om varför man ska åka på språkresa.
 
 
Vänner
Du kommer få vänner för livet. Redan efter dag 1 har du en massa nya vänner. När resan är slut kommer det kännas som ni har känt varandra hela livet för ni har gjort så mycket ned varandra.
 
Upplevelsen
Tänk dig, du får åka på en resa till ett annat land utan att veta exakt vad som kommer hända. Jag tyckte själv att det var väldigt spännade. Dessutom är det inga föräldrar med så man får lära sig att ta hand om sig själv.
 
Aktiviteter
Alla aktiviteter som ni kommer göra. Ni kommer göra minst en aktivitet per dag vilket är sjukt mycket. Du kommer göra så sjukt mycket på de 2-4 veckorna som du är iväg. Så mycket som man gör på en språkresa gör du inte ens på ett år.
 
Engelska
Du kommer känna en förbättring på din engelska. Om du inte känner de så känner man att man har blivit säkrare på att prata och vågar oftast prata mer på lektionerna i Sverige när man kommer hem. Dessutom är det roligt att gå i skolan på språkresan för du gör det med dina kompisar. 
 
Världfamilj
Väljer man att bo i världfamilj så kommer du lära känna en helt ny familj. Du kommer få ha en annan mamma och pappa på språkresan. Du kanske till och med får ett syskon. Man kommer ha sjukt kul med sin familj. Jag har fortfarende kontakt med min och ska troligen besöka de i sommar. 
 
 
Hoppas ni tyckte om detta inlägget :)
 
https://www.sts-education.com/sweden/ls/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0