Dagbok: 12 Juli

Dag 15: Tisdag 12 Juli
 
07.55 Tog jag bussen ifrån huset till Liberation Station.
08.15 Var vi framme. Jag och några kompisar gick in och satte oss på costa och spelade kort. Vi gick sedan upp till skolan.
09.00 Började skolan. Vi spelade kort som vanligt på rasterna. 
12.00 Slutade vi skolan. Vi gick in i "spelhallen" och spelade lite. Vi åt även våran lunch
12.45 Lämnade vi skolan. Vi gick ner till Liberation Square och satt där. 
13.00 Samlades vi. Vi gick tillsammans till en strand som låg 15 minuter bort. Där skulle vi paddleboarda.
13.00 Var vi framme. Vi la oss och solade lite medan vi väntade på våran tur. Killarna gick i och badade. Det var vår tur så vi tog på oss flytvästar och sen började vi paddla. Det var ganska kul. Trillade aldrig i vattnet. När vi var klara så gick vi upp och bytte om. 
16.20 Gick vi tillbaka. Vi stannade vid en kiosk och köpte pommes. 
17.10 Började vi gå tillbaka till St. Helier. Vi tog en annan väg tillbaka. Vi gick längst kusten nu istället för att gå vid vägarna. 
17.50 Tog jag bussen hem. Vi skulle ha Student Party ikväll så jag bytte om och fixade mig. Sen åt vi mat.
19.40 Tog vi bussen tillbaka till St. Helier. Vi gick till Kokos nightclub där diskot skulle vara. Det var djungeltema men jag hade bara kjol och en mönstrad tröja.
20.00 Började diskot så vi gick in. Vi la våra jackor och började dansa. 
21.30 Lämnade vi för vi var ganska trötta. Vi gick som vanligt till McDonalds.  Vi sattt där och spelade kort. 
2.25 Tog jag bussen hem som vanligt. Hemma åt vi flingor och sen gick vi och la oss.
 
Bild som jag tog när vi var påväg ifrån stranden
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0