Dagbok: 16 Juli

Dag: 19: Lördag 16 Juli
 
08.50 Tog jag bussen idag. Eftersom det är lördag så går bussen andra tider. Vi samlades på Liberation Square. 
09.30 Tog vi bussen till en strand där vi skulle åka bananaboat. Det var samma strand som vi åkte speedboat på. 
10.00 Var vi på plats. Vi gick och satte oss på en mur/stenar intill muren. Under tiden som vi väntade på våran tur så fick vi fylla i en lapp om hur vi tyckte att våran surfing hade fungerat. Det var snart våran tur så vi gick och bytade om till bikinis och började sedan gå ut. Eftersom det var lågvatten så fick vi nog gå 100m ut innan vattnet började. Där ute fick vi flytvästar och sedan hoppade vi på bananen. Det var kul men när alla trillade av samtidigt så gjorde det ont då man hamnade på varandra. När vi var klara gick vi tillbaka och då gick vi 200m då vattnet hade åkt längre ut. 
12.30 Tog vi bussen in till St Helier.
13.00 Hoppade vi på nästa buss. Nu skulle vi åka över hela ön för att komma till ett ställe där man kunde köra coasteering. Jag körde inte men mina kompisar gjorde så jag ville följa med. 
13.45 Var vi framme så de började byta om och när de gick iväg så gick jag ner till stranden och solade. De kom sedan tillbaka och då bytade vi om snabbt för att sedan hinna med bussen så vi slapp vänta i en timme.
16.40 Tog vi bussen tillbaka. Bussen tog ganska lång tid då vi var på andra sidan av ön.
17.35 Var vi framme i St Helier igen. Vi gick sedan till en butik som hette Pounds Magic. Där köpte vi alla vars en sak som vi sedan la i en påse för att ge våran ledare imorgon. Vi gick även in i en glasskiosk då det var ganska varmt idag. Sen sist gick jag in på Boots.
18.20 Tog jag bussen hem. Ikväll hade vi ingen kvällsaktivitet då vi fick tid att packa våra resväskor. Vi åt sedan en familjemiddag med hela familjen och sen grillade vi marshmellows.
23.00 Gick vi och la oss. 
Bild från när vi grillade marshmellows
 
 
'
Bilder från stranden so jag låg och solade på
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0