Dagbok: 8 Juli

Dag 11: Fredag 8 Juli
 
08.20 Var jag på stationen som vanligt. Jag och några kompisar gick in och satte oss på costa. Där köpte vi dricka och sedan satt vi och spelade kort. 
09.00 Gick bussen till surfingen. Idag var det sista lektionen. När vi kom dit kunde vi inte börja surfa då vattnet var så högt så att vi skulle isåfall åka in i en mur. Så vi satte på musik och satt och prata. Vi byggde även som i cheerleading. Sen tog våra surftränare fram lite olika balans saker. T.ex. en bräda som man la på en rulle och så skulle man balansera på den. 
11.30 Kunde vi börja gå ut i vattnet. Men det var fortfarende ganska högt så vi skulle lämna brädorna där uppe och gå ner och simma. Men vi flöt mest runt. Efter ett tag så fick vi gå upp och hämta surfingbrädorna. Vi surfade sen utan någon paus. När vi var klara gick vi upp och bytade om sen satt vi och åt var lunch medan vi väntade på bussen. 
13.00 Kom bussen och hämtade oss. När vi var i St. Helier så köpte vi vars en glass på stationen som vi åt påvägen upp till skolan. 
16.00 Slutade skolan och vi gick ner på stan. Där mötte vi några som hade haft dyklektion. Så vi satt och pratade en stund och de skulle äta på Bella Italia. 
17.20 Tog jag bussen hem. Vi åt mat och jag bytte om. 
19.00 Tog vi bussen tillbaka till stationen. Där satt vi och väntade tills våran aktivitet skulle börja.
20.00 Samlades alla och gick till en park som låg bakom Aqua land. Där delades vi in i tre olika lag och sedan körde vi lite olika lekar. Mitt lag vann. Vi träffade även några ungdomar från Jersey som var med oss. När det var klart så gick vi till McDonals.
22.25 Tog jag bussen hem som vanligt. När vi var hemma gick vi och la oss direkt. 
 
 
Bild på hur stora vågorna var



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0