Dagbok: 9 Juli

Dag 12: Lördag 9 Juli
 
08.50 Var jag på stationen. Vi köpte dricka som vanligt och satte oss för att spela kort. Idag har vi inga lektioner. 
10.20 Tog vi en buss för att åka till en strand där vi skulle åka speedboat. 
10.35 Var vi framme och fick vänta ett tag innan vi åkte men när vi väl var i båten och åkte så var det riktigt roligt. 
11.30 Tog vi bussen tillbaka till St. Helier.
11.45 Var vi framme. Vi gick till costa och satte oss. Där var vi och åt våran lunch. 
13.00 Tog vi boss igen för att åka till Jersey Zoo.
13.30 Var vi framme. Vi fick tre timmar på oss där inne. Vi gick runt till alla djuren. Sen gick vi till restaurangen och åt. Jag tog en toast. 
16.40  Tog vi bussen tillbaka till St. Helier. Vi satte oss på Burger King men ingen av oss var särskilt hungriga. Så vi satte oss utanför kosta och spelade kort.  
20.00 Gick vi till Liberation Square och där samlades vi. Vi gick till parken bakom Aqua land igen. Vi var där och bara tog det lungt. Man fick göra lite vad man ville. 
22.00 Gick vi till McDonalds. För de andra ville äta något. 
22.25 Tog jag bussen hem. Där hemma åt vi vars en skål med flingor och sen gick vi och la oss. 
 
 
Bild från stranden som vi åkte speedboat ifrån
 
 
Bilder ifrån Jersey Zoo
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stsjersey.blogg.se

Här kommer jag skriva om min språkresa med STS till Jersey sommaren 2016. Kommer även svara på frågor och göra en språkreseguide med mina bästa tips, före, under och efter resan

RSS 2.0